יום ראשון, 19 באוגוסט 2012

גברים מחנכים אשה מחנכת כלב


אני חוששת שאושר יהיה כלב לא מחונך, וזה הכל בגללי, כי אני לא מספיק קשוחה וגם הוא נורא מצחיק אותי, וחינוך זה דבר רציני. כל הגברים אומרים לי את זה, והם מאד רציניים. גברים מבינים בחינוך של כלבים, במיוחד כלבים גדולים זה עניין לגברים ונשים לא כל כך מבינות בזה. מספיק לשבת בחדר המתנה של וטרינר בשביל לראות את הגברים, צעירים וגבוהים כאלה, שבאים עם כלבים גזעיים בגודל של סוס וצועקים עליהם: ארצה! והם מיד מתיישבים ותולים בבעליהם מבט צייתני, בניגוד לנשים שתמיד יושבות בפרצוף נוגה בפינת חדרי המתנה של וטרינרים, בחיקן חתול קטן בלי עין ורק עם שלוש רגליים שהן אספו ליד פח הזבל והן אומרות: תראו איזה חמוד! ונותנות לו נשיקה, והוא באמת חמוד, כי הן עשו לו אמבטיה וקשרו לו סרט ורוד לצואר. מי שמגדל חיות איננו יכול להתכחש לעובדה שנקבות הן מאד שונות מזכרים, וגברים לא אוהבים לראות נקבה עם כלב, זה מיד מטריד אותם והם מיד מתחילים לחנך אותה. איש אחד שביקש ללטף את אושר אפילו מישש לו את הצלעות והתחיל לצעוק עליי: את לא נותנת לו מספיק אוכל, מרגישים לו את הצלעות! הוא היה די מפחיד ותפסתי את אושר חזק ברצועה וברחתי משם, שזאת התנהגות טיפוסית לאשה. אם הייתי גבר הייתי מכניסה לו אגרוף בפרצוף והיינו מתחילים להתאגרף, ואנשים היו מזמינים משטרה. כמובן יש גברים עדינים כאלה עם פרצוף אינטלקטואלי שמטיילים עם כלבה עדינה ומדברים איתי בחביבות ובעברית טובה והאשה שלהם היא פרופסורית למתמטיקה ויש להם בן יחיד גאון עם מכנסי זלמן שמתעקש לקרוא לאושר שמחה, אבל הם כמובן מיעוט נדיר. רוב הגברים הם גברים גברים והם אומרים לי ככה לא מחנכים כלב, או שהם אומרים עכשיו את צריכה לתפוס אותו חזק, זה הגיל לתפוס אותם, באמת רצית כזה כלב גדול? למרות שאושר עדיין לא כל כך גדול, ורק כפות הרגליים שלו מאד גדולות, שזה אמור לנבא שהוא עוד יגדל ויגדל, ואני באמת מתנצלת בפני כל הגברים שלא לקחתי כלב פודל עם ציצת שיער קשורה בסרט ורוד שזה הרבה יותר מתאים לאשה. יום אחד טיילתי עם אושר בעמק המצלבה וראיתי גבר מגיע עם כלב ענק ומדבר בפלאפון ולא ממש רואה את הכלב. הכלב שלו מצא עצם ענקית שהתגלגלה בעמק המצלבה ולעס אותה. כשהם הגיעו אליי האיש שם לב שהכלב שלו לועס את העצם והוציא לו אותה מהפה ומיד פנה אליי ואמר לי בקול תקיף שעצם זה מאד מסוכן לכלב. בהתחלה לא הגבתי כי לא הבנתי שהוא נוזף בי על זה שכשהוא דיבר בפלאפון הכלב שלו תפס עצם שהתגלגלה בעמק המצלבה, רק אחרי שהוא חזר על הנזיפה באוזניי שלוש פעמים הבנתי שהוא מתכוון שבטח אני נתתי לכלב שלו את העצם, כי הרי הוא גבר, וגברים יודעים איך לטפל בכלבים, ואם קורה משהו לא טוב עם הכלב שלהם ברור שמי שאחראית לזה זאת אשה, במיוחד כשזו אשה קטנה שבדיוק מטיילת שם עם כלב שאולי יהיה גדול. אמרתי לו שהעצם לא שלי ולא של הכלב שלי אלא הכלב שלו תפס אותה כשהוא דיבר בפלאפון, והייתי צריכה לחזור על כך שלוש פעמים עד שהוא התחיל לקלוט ואמר: מה, כן? בתדהמה. אם הייתי גבר הייתי מתחילה לצעוק עליו למה הוא מדבר בפלאפון ולא משגיח על הכלב שלו, ועוד מאשים אותי שהכלב שלו תפס עצם מסוכנת במקום להאשים את עצמו, אבל מצאתי את עצמי כמעט מתנצלת, שזאת התנהגות טיפוסית לאשה. גברים גם תמיד מסבירים לי, כשאושר משחק עם כלבה, שהוא מפגין את המיניות שלו, ואומרים בסיפוק שהוא גבר גבר, כל הגברים אומרים את זה, ומתוך דאגה אמיתית וכנה הם קצת מודאגים מזה שהוא צריך לגדול עם אשה. כשאושר רדף אחרי זוג תיירים שחצו את הגינה ואני רצתי אחריו וצעקתי אושר, אושר, בוא הנה, התרגז עליי הגבר וצעק עליי במבטא צרפתי מודגש: "את לא מבינה, הוא כלב, הוא לא מדבר עברית". באמת אני מדברת עם אושר רק בעברית, שזו שפת אמי, ובאמת אושר מעולם לא ענה לי בעברית, אם כי כשקוראים לו אושר בוא הוא דוקא כן בא, במיוחד אם הוא יודע שהולכים לטיול בגינה. לאכול לא צריך לקרוא לו כי כשהוא רק שומע אותי חותכת נתח עוף לחתיכות קטנות, אפילו אם הוא ישן שינה ממש עמוקה, מיד הוא מתעורר ובא, ובכלל הוא אף פעם לא מפריע לי לשטוף כלים ולבשל, שאלה פעילויות מועילות וגם מאד מתאימות לאשה, גם כלבים חושבים ככה, ואת הבשר הוא טורף כשהוא עוד באויר בדרך לצלחת שלו, כי הוא אלוף העולם באכילה מהירה. גם בגינה הוא מחפש תמיד משהו לאכול, ופעם הוא מצא שני משולשים של פיצה באריזה שהניחו ליד פח האשפה, וזלל אותם בתאווה. אני לא אמרתי לו כלום, רק הסתכלתי איך הוא זולל את הפיצות וצחקתי נורא. גם כשהוא נתלה על סמרטוט הרצפה כשאני שוטפת, ומחליק על המגב כמו על גלשן, וגם כשהוא תופס את המטאטא בשיניים ונתלה עליו כשאני מטאטאה, אני כל הזמן מתחילה לצחוק במקום לתת לו מכה, וגם כשהוא טיפס על ערימת עיתונים והחליק לרצפה עם כמה עיתונים צחקתי וגם ניצן מאד צחקה, אפילו כשהוא שפך את העפר מעציצי הפלסטיק במרפסת על הרצפה והתגלגל בעפר ואכל את הצמחים לא יכולתי לצעוק עליו כי הוא נראה נורא מצחיק ובאמת צחקתי נורא, ובגללי הוא בכלל לא יתחנך וייצא כלב מופרע. אני רק לוקחת מטאטא ומתחילה לנקות ואחר כך שוטפת את הרצפה, שזאת התנהגות טיפוסית לאשה.